2017. május 28., vasárnap

Önismeret - A life coach egyik alap-értéke

A life-coaching képzés egyik gyakorlati feladata arról szólt, mennyire ismerem én magamat, és mennyire ismernek engem mások. Egy megadott, rengeteg tulajdonságot tartalmazó listáról kellett kiválasztani azt az ötöt, ami rám leginkább jellemző.
Nem volt egyszerű. Kihúzni a felét még könnyen ment, aztán erős gondolkozás után meglett a Top 10. Ötre szűkíteni volt a legnehezebb. Végül is ezek maradtak: nyitott, kommunikatív, lelkes, lendületes, természetes.
És most jött az érdekes része a feladatnak. Meg kellett kérni néhány barátomat és rokonomat, hogy válasszanak ki ők is öt, rám legjobban jellemző tulajdonságot.
Többen ezt gondolták rólam: energikus, független, jó szervező, kommunikatív, kreatív, lelkes, nyitott, pozitív gondolkozású, szorgalmas. Páran méga megbízhatóságot, bizalmat említették.
Az tetszett, hogy a magam illetve a mások által készített listákban igen sok minden egyezett. Ami viszont meglepett, hogy volt, aki magabiztosnak, céltudatosnak, sőt, egyenesen ambiciózusnak tartott, ami szerintem nem igazán vagyok. Vagy mégis? Egy új vállalkozás beindításánál nem is árt. Az is meglepetésként ért, hogy a természetességet senki sem említette. Talán nem is vagyok ilyen, csak szeretnék az lenni?
Az egyik ismerősöm azt mondta, szerinte csalóka ez a lista, mert csak pozitív dolgok vannak rajta. Én erre azt válaszoltam, hogy szerintem nincs olyan tulajdonság, ami egyértelműen pozitív vagy negatív lehetne. Vegyük például azt, hogy lelkes, lendületes. Az ilyen ember talán soha nem ismeri a megbékélést és a nyugalmat. Vagy ha valaki független, akkor nehézségei lehetnek a kötődéssel, gyökerek eresztésével. A szorgalmas ember könnyen válhat munkamániássá, a céltudatosak meg ha nem figyelnek, túlzottan előtérbe helyezheti egójukat,és ezzel át is gázolhatnak másokon. Látjátok? Az éremnek mindig két oldala van.

Abban biztos vagyok, hogy mind az általam, mint az általuk választott tulajdonságok olyanok, amik egy life-coach hasznára válnak. Hiszen el kell nyerni az ügyfél bizalmát, nyitottan kell fordulni a problémája felé, pozitív szemléletet kell felé sugározni,és nagyon jól kell kommunikálni. Bízom benne, hogy a mindennapi életben mutatott tulajdonságaim az új hivatásomban is a javamat fogják szolgálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése