2018. február 21., szerda

Self test – Önismereti feladatok a life coach-tól


Ígértem nektek múlt héten néhány önismereti gyakorlatot illetve kérdést, hát íme:
1. Én
Válaszolj a kérdésekre!
Melyik az az élethelyzet, amit leginkább szeretsz? Mikor voltál életedben nagyon boldog?
Mik életed jelenlegi örömforrásai? Mitől vagy most boldog?
Mi az, ami hiányzik a múltadból? Ami az, ami régebben megvolt, de most nincs meg?
Milyen számodra az ideális párkapcsolat? Mik az alapkövei? Voltál már ilyenben? A mostani párkapcsolatod mennyiben ilyen?
Milyen számodra az ideális nap? Mikor, mitől érzed, hogy egyensúlyban vagy?
Ha gazdag lennél, mivel töltenéd az idődet? Megváltoztatná-e életedet a pénz vagy a hatalom?
Melyek azok a tulajdonságok, amiket másokban becsülsz? Ezek közül szerinted rád melyek jellemzőek?
Ilyen jellegű kérdéseket tesznek fel minden Nők Lapja utolsó oldalán egy-egy adott hírességnek. Loptam hát tőlük is néhányat:
Kitől kellene bocsánatot kérned, és miért?
Melyek azok a kérdések, amiket szerettél volna, de (még) nem tettél fel a szüleidnek?
Ki volt életed első szerelme, és milyen emlékeket őrzöl róla?
Mi volt gyermekkorod legkedvesebb emléke?
2. Szülőelemzés
Fejezd be az alábbi mondatokat!
Édesanyám/édesapámtól azt tanultam, hogy…
Hálás vagyok a szüleimnek, mert…
Mint az anyám/apám, én is…
Anyámmal/apámmal ellentétben én…
A szüleim személyisége ilyen volt…
Hatalmi drámáikra így reagáltam…
Szüleim kiválóak voltak…
Ekkor és ettől láttam boldognak a szüleimet…
Szüleim fő eredményei…
Szüleim fő csalódásai, kudarcai…
Szüleim életéből hiányzott…
Otthon a család jelmondata, hitvallása az volt, hogy…
Kamasz-koromban azt tapasztaltam, hogy…
Egyetemista koromban azt tanultam, hogy…
Az előző kapcsolatomban azt láttam, hogy…
3. SWOT teszt
Mik az erősségeid, amik téged előre visznek? (belső segítők)
Mik a gyengeségeid, amik hátráltatnak? (belső akadályok)
Melyek/kik a környezetedben lévő segítő tényezők, emberek? (külső segítők)
Melyek a téged kívülről fenyegető veszélyek, hátráltató emberek, tényezők? (külső akadályok)
4. Tudástérkép - Önbizalomfa
Rajzold meg a saját Tudástérképedet
Mintegy „mind-map”-szerűen rajzolj…
Milyen tudással, képességekkel, műveltséggel, adottságokkal, rendelkezel?
Ezeket hol, mikor, mire tudnád hasznosítani?
Ez alapján rajzold meg saját Önbizalom-fádat! 
A gyökerei a legjelentősebb erősségei legyenek. A törzse a rád jellemző alap-értékek. Az ágai pedig további pozitív tulajdonságaid. 
A térképet és a fát érdemes jól látható helyre kirakni, hogy inspiráljanak…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése