2017. április 5., szerda

Hol lehet velem találkozni? - Ha majd life coach leszek

Egyelőre még ugye tanulok, el kell végeznem a képzést, hogy jó szívvel kimondhassam magamról: life-coach vagyok. Most még csak amolyan autodidakta tanoncnak mondanám magamat, aki hivatalosan nem praktizál. Egyelőre csak az életben, a családom és a barátaim körében igyekszem ezt a segítő tevékenységet végezni.
Ám természetesen azon is jár már az agyam, hogy hol fogok majd később tudni találkozni azokkal, akik hozzám fordulnak. A lehető legjobb ugyanis a személyes együttlét. Milyen kellemes lenne kialakítani itthon egy kis szobácskát, nevezzük coach-room-nak, vagy terápiás helyiségnek akár. Még akár lenne is rá lehetőségem, mert a házunk bővítése után másutt lesz a hálónk, így lenne a házban egy Réka-szoba. De…
Egyrészt, itt szokott zsivajozni 5, azaz öt darab gyermek. Most elképzeltem, hogy épp nagyon belemerülünk valakinek a problémájába, és közben a fejünk fölött dübörög a csipet-csapat. Vagy gőzerővel dolgozunk egy cél-meghatározáson, és hirtelen kintről visítást vagy üvöltést hallunk. Szóval ez nem egy nyerő megoldás. Több éves terv, hogy a különálló kis rozoga házikót egyszer majd felújítjuk, és akkor az nemcsak vendégház meg buli-hely lesz, hanem az „ügyfeleim” fogadására is alkalmas hely. Egyelőre azonban épphogy megfelel tárolásra, nemhogy coaching-ülésekre!
Másrészt nincsenek hiú reményeim Nógráddal kapcsolatban. Ami az előnye, az a hátránya is. Szeretjük, hogy távol van a várostól, kint a természetben, ami a madárcsivitelés meg a fák miatt szuper, munka szempontjából viszont elég vacak. Még Vácról sem hiszem, hogy kijönne hozzám bárki, nemhogy Budapestről. Azt hiszem, be kell látnom, hogy valahol a fővárosban kell nekem a jövőben helyet találnom.
Felraktam egy felhívást nemrég, hogy helyet keresek, és erre kaptam is lehetőségeket, méghozzá pontosan kilencet. A legfontosabb kritériumok az alacsony áron kívül a Nyugati pályaudvarhoz való közelség és a tevékenységi körömhöz illő környezet voltak. Találtam is gyógyító-helyeket, kézműves-műhelyeket, életmódközpontot illetve jógastúdiót is. Ezek bejárása részemről nemsokára meg is kezdődik. A fotók alapján igencsak hangulatos termekről, szobákról lenne szó, némelyikük kifejezetten az én ízlésem szerint van berendezve és dekorálva. Persze ha a szívem mélyére nézek, akkor legideálisabb egy magam által bérelt (vásárolt, álom, álom, édes álom…) lakás volna, amit úgy alakíthatok ki, ahogyan csak szeretném, és akkor használhatok, amikor csak akarom. Egyszer bizisten eljutok idáig is…
A fentiekből gondolom kiderült már, hogy jómagam a személyes találkozást részesítem előnyben. Pedig sok coach van, aki az ügyfél időbeosztása vagy a nagy távolság miatt skype-on is vállal segítségnyújtást. Hmmm… Skype. Nekem valahogy olyan személytelen az egész! Amikor szemtől szemben vagyok a másikkal, akkor az sokkal meghittebb, jobban rá tudok hangolódni az illetőre, érzem az apró rezdüléseit is. De oké, ha az illető annyira elfoglalt vagy az ország másik felén lakik, legyen skype, de ez a max., ameddig elmennénk.
Mert képzeljétek, hogy vannak, akik telefonos tanácsadást is végeznek! Nekem szörnyű lenne, hogy nem látom az illető mimikáját, testtartását. Ehhez tudni kell, hogy az emberi kommunikáció 85%-a nem verbális, azaz a gesztusok, mozdulatok útján adjuk át közlendőnket a másiknak. Nem véletlen, hogy telefonban sokkal könnyebb összeveszni, mint élőben. Chat-en meg még könnyebb, ott még a másik hangsúlyait sem érezzük, hanghordozását sem halljuk. Telefon tehát kizárva, legfeljebb a következő találkozás megbeszélését vagyok hajlandó így intézni.

Remélem, nemsokára azzal a jó hírrel szolgálhatok, hogy megtaláltam azt a csodás kis helyet, ahol örömmel állok majd rendelkezésetekre. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése