2017. április 19., szerda

Képzés - Life coach-nak tanulok

És tádááám!!! Elérkezett a nagy nap! Tegnap megkezdtem hivatalos tanulmányaimat!
Eddig „csak” a netről leszedett anyagokból és könyvekből szereztem a tudást (a „csak” szó idézőjele igen erőteljes, hiszen az elmúlt kb. négy hónapot folyamatos autodidakta tanulással töltöttem), most viszont megvalósult egyik álmom, illetve annak kezdő lépése: a coaching-tanfolyam.
Mondhatja akárki, hogy véletlen egybeesés (Véletlen? Az meg mi a csuda?), szerintem nem az, hogy egy hónapja egy olyan volt általános iskolai évfolyamtársnőmmel kezdtem el a neten chattelni, akivel kb. 30 éve semmiféle kapcsolatban nem álltam. Hogy totális „véletlenségből” megemlítettem neki: life coach-nak szeretném átképezni magamat, ő meg erre lazán odavetette, hogy ja, egyébként life coach képzéseket tart…
Nézegettem én már egy ideje a tanfolyamokat, egyre növekvő kétségbeeséssel. Mind az áruk, mind az időigényük elkeserített. A legtöbb ilyen képzést természetesen Budapesten tartják, esetleg néhány nagyobb városban, és rendszeres beutazást, késő délutáni-kora esti vagy hétvégi jelenléteket igényelnek. Vidéki nagycsaládos anyának esélye sincs erre. Az áruk meg 300.000 forinttól kezdődik, a határ pedig a csillagos ég. Már pesszimista módon bele is törődtem abba, hogy soha napján lesz nekem papírom a végzettségemről, amikor is jött Judit, vele együtt az olcsóbb, távoktatásban végezhető online tanfolyam lehetősége, és egy kis szülői agyagi segítség is.
Mondhatja akárki, hogy véletlen egybeesés, szerintem az sem az, hogy éppen egy nappal az előtt fejeztem be az utolsó tankönyvet, hogy elkezdtem volna a tanfolyamot. Tehát mostantól a magamnak kiszabott tanulási időben minden energiámmal a coaching-képzésre tudok összpontosítani.
Az javasolják az okosok, hogy legalább 60 órát érdemes a tanulmányokkal eltöltenie az embernek (persze az ideális inkább a 120-150 óra volna). Megpróbáltam visszaszámolni, hogy én eddig kb. mennyi időt töltöttem el tanulással, úgy 50-60 jött ki, és most itt ez a 80 órás tanfolyam is. Azt hiszem, hogy mire végzek, megalapozottan mondhatom majd, hogy képzett life-coach vagyok.
Legjobb az, ha eltelik némi idő az órák között, hogy ne egyszerre zúduljon ránk a sok információ, és legyen idő elmélyülni a tanultakban. Fontos időt szánni arra is, hogy végigvihessünk legalább egy gyakorló coaching folyamatot, és közben a személyiségünk is változzék, kialakulhasson egyfajta coach-identitás. Épp ezért nem javasolt a gyorstalpaló intenzív tanfolyam, habár igencsak kecsegtető a szlogen, hogy „life-coach végzettség két hónap alatt”.
Természetesen örültem volna, ha csoportban tanulhatok, ha személyesen találkozhatok az oktatóval, és élő helyzetben gyakorolhatom a coachingot. Így viszont magam oszthatom be, mennyi idő alatt végzek egy-egy anyagrész feldolgozásával, és bővem van időm a házi feladatok kidolgozására is. Ami pedig a konkrét gyakorlatot illeti: a próba-coaching-ok skype-on fognak megvalósulni.
Ami nagyon tetszett Judit tanfolyamában az a kreatív gondolkodás és az önismeretre irányuló fókusz. Hiszem, hogy a legszínvonalasabb képzés sem ér semmit, ha az illető nem fejleszti magát folyamatosan, és nem dolgozik a személyiségén.
U.i.: Ez itt a reklám helye. Miért is ne reklámoznám a blogomban Vidó Juditot és a Sikerativ Oktatási Központot (http://www.sikerativ.hu/).

U.u.i.: Eddigi tankönyveim: Coaching – Életvezetési tanácsok (Jeni Purdie), 500 legjobb coaching kérdés (Martin Wehrle), Coaching kézikönyv (Babak Kaweh)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése