2017. március 18., szombat

Papír még nincs, tapasztalat az van - Eddig is life caoch voltam, csak nem így hívtam?

Első történet: Valakinek meséltem múltkor, hogy life coach szeretnék lenni. Az illető tágra nyitotta a szemét, és elcsodálkozott: „Hiszen te már most is az vagy!”
Második történet: Barátnőm barátja írt nekem egy levelet, hogy szeretne velem beszélgetni. Szaknyelven: az ügyfelem lenni egy coaching-on. Ekkor én csodálkoztam el, és megírtam neki, hogy még csak most tanulom, hogy még nincs se papírom, se vállalkozásom, semmim. Erre ő: Magasról tojik a papírra. Neki az ember a fontos.
És tényleg, igazából a tudás, a képesség, a tapasztalat a lényeges, nem egy vacak papírarab. De tényleg az? Ezzel az erővel a házasság se fontos, mert az is csak egy darab papír… Nem tudom megmagyarázni miért, de most valahogy fontosnak érzem, hogy hiába az ember és a tapasztalat, azért elvégezzek egy képzést, és legyen hivatalos végzettségem is.
És hogy miért is vagyok már most „lájfkócs”?
Több évvel ezelőtt kezdtem el emberekkel foglalkozni, és különböző módon őket segíteni.
Több mint négy évvel ezelőtt indítottam el női köreimet, először Boldogasszony útja, most már Boldog Nők Köre néven. Jónéhány nő, lány és asszony jött már el hozzám, hogy együtt legyünk, hogy beszélgessünk a női lét különböző témáiról, és hogy amiben tudok, segítsek nekik. A nőiesség és az ehhez kapcsolódó kérdések nagyon közel állnak hozzám, és örömmel hallom, mennyien indultak el a hatásomra a változás útján.
A másik ilyen terület az otthontanulás. Az ÉletIskola köröket is pár évvel ezelőtt kezdtem el. Tartottam jónéhány előadást, és beszélgettem sok-sok érdeklődővel erről a témáról. Nem telik el olyan hét, de lassan már nap sem, hogy valaki ne írna nekem levelet, vagy ne hívna fel telefonon, hogy információt vagy bátorítást kérjen tőlem. Büszkén mondhatom el, hogy sok családnak segítettem elindulni az otthontanulás útján.
A harmadik téma pedig az életmód. A természetes, pontosabban ma már inkább természet-közeli életünkkel példát mutatunk az embereknek. Sokat fordulnak hozzám jurtával, ökofalvakkal, egyszerű életmóddal vagy közösségekkel kapcsolatos kérdéseikkel. Jól esik a szívemnek a tudat, hogy másokat életmódváltásra ösztönözhetek.
Mennyi sok-sok életút! És mindben egy icipici részem nekem is van! Nagy boldogság és nagy felelősség is egyben.
Egy barátnőm múltkor ezzel az ajánlással osztotta meg a blogomat: „…mert nagyon sok olyan dolga-tulajonsága-élettapasztalata van, ami miatt érdemes beszélgetni vele akár civilként, akár „lájfkócs”-ként.” (Köszönöm, Bea!)
Érkezett egy ötlet is: „Ösvények és hidak”. Egy kedves ismerősöm ezt a nevet-címet javasolta a tevékenységemnek. Még ízlelgetem… 

Legközelebb a coach-coachee témát fogom tovább boncolgatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése