2018. augusztus 18., szombat

Réka és a női tánc


Hogy hogyan is jön össze a női tánc a life coaching-gal, azt mindjárt megtudjátok!
Az utóbbi időben egyre szervesebb része életemnek a tánc. Eddig csak úgy eltáncikálgattam magamban, de az elmúlt évek során egyre több alkalmat használok ki, hogy szervezettebb, csoportosabb formában is űzzem ezt a szívemnek egyre kedvesebb tevékenységet.
Sajnos a társastánc, bármily szép is, nem az én műfajom, és a hiphopot meg jazz-balettet se nekem találták ki. Egy ideig hastáncoztam, amit nagyon nőies mozgásnak érzékeltem, de egyik várandósságom véget vetett neki.
A széplaki időkben a néptánc határozta meg az életemet, jártam a hétvégi mulatságokba, sőt, voltam táncház-találkozón is. Ha felcsendül a hegedű hangja, máris járni kezd a lábam. Természetesen alapból a magyar népzene a lelkem muzsikája, de imádom a cigány vagy a délszláv táncot is.
Leginkább azonban a szabad táncok, pl. a Nia, az Öt Elem, vagy a szakrális körtáncok állnak a szívemhez legközelebb. A szabad női tánc azért jó, mert kábé ezt szoktam csinálni mindannyiszor, amikor meghallok egy jó, ritmusos zenét. Úgy mozdulok, ahogyan a dallam sodor, a testem ritmusát a zene ritmusa mozdítja. Azt adom kívülre, ami a zene által belülről jön.
Sokáig gondolkoztam azon, mit is tudnék nyújtani a többieknek a zártkörű szakmai napunkon. Lesz csoprotos coaching és előadás, workshop és meditáció… Mi újat tudok én felmutatni?
Megmondom őszintén, úgy éreztem, a többiek már nálam sokkal profibbak. Mit adhatok én olyanoknak, akik sokkal régebb óta szerezték meg a végzettséget, akik mögött több éves life coach múlt áll, akik közül már többes csak és kizárólag a life coachnigból élnek?
Amikor szóba került az egyik megbeszélésen, hogy mennyire szeretek táncolni, jött az AHA-érzés, hogy ez az! Bár kicsit vonakodtam, mert másoknak még soha nem tartottam táncos foglalkozást, de egyszer ezt is el kell kezdeni, nem? A többiek persze bátorítottak, hogy jó lesz ez.
Egy kis ízelítő hozzá:
Szem becsukva, külvilág kizárva, test ellazulva…
Föld, talp, talaj… Lassú, nehézkes mozgás… Magamra találok…
Víz, hullámzás, pörgés, áramlás… Megmozdulok…
Levegő, könnyedség, lágyság, lebegés… Emelkedek…
Tűz, dinamika, ritmus, erő… Lobogok…
Szer-elem, mennyei érzések, fény, szív… Mennyei szeretet-érzés…
Először egymagam vagyok… Később társakra találok… Végül kapcsolódások, közösségi élmény…
Lassulás, lecsendesedés, béke…
Valami ilyesmire számíthatnak azok a life coach társaim, akik részt vesznek a női táncomon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése