2018. június 6., szerda

Női Life Coach-ok


Ez a Réka már megint nem bír megülni a fenekén! Mindig szervezkednie kell neki valamit? Bizony ám! Most éppen nőket segítő női life coach-ok csapatát.
Összeszedtem a netről egy csomó olyan nőt, aki life coach, és élete elhivatottsága, hogy más nőket támogasson. A csoport jelenleg több mint 40 főből áll, úgy, hogy egyiküket sem ismerem személyesen. Zseniális módszerrel akadtam rájuk: kikerestem az internetről a száz legnépszerűbb magyar női nevet, mögéjük biggyesztettem a „life coach” kifejezést, és őket dobta ki a facebook. Ötven nőnek írtam megkeresést, és közülük csak tíz nem kérte felvételét a csoportba – azt hiszem, ez nem rossz arány.
Létrehoztam ezt a csoportot, ahol először is meséltem pár mondatot magamról, és tőlük is kértem egy rövid bemutatkozást, Megkaptam sok blog illetve honlap leérhetőségét, így belepillanthatunk a többiek munkájába. Fotókat is csatoltak, ezeket albuma rendeztem. (Nagyon szép látvány a sok sugárzó női portré egy csokorban!)
Második lépés volt, hogy ezek alapján késztettem egy táblázatot a tagok tudásáról, tapasztalatairól, preferenciáiról. Így kialakult egy jó kis adatbázis, ami önmagában nagyon hasznos.
A csoport létrehozására több motivációm is volt. Ezek köztük az egyik az volt, hogy éreztem magamban egyfajta nyitási szándékot. Az eddigi kissé beszűkült látókörömet szerettem volna tágítani. A csapattagok nagyon különbözőek, eltérő szakmai háttérrel és személyiséggel. Célom, hogy ne azt nézzük egymásban, ami elválaszt, hanem a közös pontokat. Ezek mentén dolgozzunk össze a jövőben.
Egyik törekvésem, hogy elinduljon a tagok között az információáramlás; tudással, konkrét támogatással segítsük egymást. Alakuljanak ki kapcsolódások, tapasztalat-átadások, történjenek összedolgozások. Cél egy kapcsolati háló megteremtése.
Néhányan fogalmazták meg csak kétségeiket, a többiek szerencsére inkább optimistán viszonyultak a kezdeményezésemhez. Öröm volt számomra, hogy önmagában a csoport létrejötte mennyire inspirálta a tagokat. Írták, hogy milyen pozitív energiákat éreznek ezzel kapcsolatban.
A munkát először a virtuális térben indítottam el. Ötleteink: előadások, kerekasztal-beszélgetések, workshopok, női körök, táborok – különböző, nőket érintő témákban, úgy mint szexualitás, párkapcsolat, anyaság, önmegvalósítás, kommunikáció, konfliktus-kezelés… Mega-cél egy nagy life coachnig központ létrehozása.
Most viszont elérkezett az idő a személyes találkozásra. Pár nap múlva lesz az első összejövetelünk, a tervek szerint nem csak személyes megismerkedéssel, hanem ötletbörzével, és reményeim szerint konkrét javaslatokkal, jövőbe mutató projektek elindításával.
A félreértések elkerülése végett: nem tervezek hivatalos szövetséget létrehozni. Nem tudok, és nem is akarok nagyszabású coach-szervezetekkel vetélkedni. Ez csak egy kicsinyke, bensőséges hangulatú összefogás, ami remélem hosszú távon fog működni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése