2017. november 16., csütörtök

Ez az a hely - A life coach teret keres

Talán már unalmas nektek egy kicsit ez a sok párkapcsolati téma, úgyhogy át is nyargalok valami egészen másra.
Most, hogy végre kézhez kaptam a life coach bizonyítványomat, rögtön bele is csaptam a lecsóba, és igen aktívan elkezdtem azon munkálkodni, hogy jövő évtől elkezdhessek életvezetési segítőként dolgozni. Több fronton kell ez ügyben lépéseket tennem: egységes egészbe összeszedni az elmúlt év alatt (képzésen, könyvekből illetve netről) szerzett tudásanyagot, felépíteni a marketingemet, elindítani a vállalkozásomat – és helyet találni végre.
Ingyenes lehetőségem helyszínre egyelőre édesanyám XIII. kerületi lakásában lehetne, ahol korábban a női köröket és életiskolás előadásokat is tartottam. Bár eleinte örömmel elfogadom a felajánlását, hosszabb távon nem szeretném őt ezzel terhelni.
Habár nem adom fel a reményt, hogy egyszer majd lesz egy saját kis bérelt lakásom a belvárosban, ahol fogadhatlak benneteket, a realitás talaján állva be kell látnom, hogy ehhez még számomra nincsenek meg a feltételek (magyarul: egyelőre nem tudok kifizetni havonta 80.000-100.000 forintot egy újlipótvárosi garzonért).
Szintén a realitást nézve nógrádi lakosként úgy tudom elképzelni, hogy heti 1-2 napot járnék be dolgozni a fővárosba, ahol személyesen beszélgethetnék a hozzám fordulókkal, a többi napokon pedig skype-on tartanám veletek a kapcsolatot (ennek előnyeiről és hátrányairól korábban már írtam itt).
Köztes megoldásként tehát olyan helyet kell találnom, ahol egy napra, fél napra, akár csupán egy órára ki tudok magamnak venni egy kis szobácskát Budapesten. Még tavasszal kinéztem magamnak néhány helyet, amiket most végre személyesen is felkerestem. Mert persze szépek voltak a fotók, vonzó a leírás, mégis fontosnak tartottam a személyes tapasztalatszerzést mind a helyszínről, mint az ember(ek)ről.
Akármelyikükre is esik a választásom, azt hiszem, megérdemli mind, hogy név szerint is felsoroljam őket: Asram jógaközpont, Lélekszíntér terápiás- és mozgásközpont, Lelked tükre stúdió, Levitánia pszichológiai központ, Mandala alkotóház és galéria, Teljes élet gyógy-központ…
Ezek nagy része amolyan tipikus „rékás” hely. Meghitt hangulat, kuckós tér (mindenhol a legkisebb szobát néztem meg), meleg (ám nem túl élénk) színek, kellemes hőfok, szép burkolatok, puha textilek, egyedi dekorációk (ebből persze nem szabad túl sok)… Én legalábbis ilyen helyen tudnék úgy feloldódni, hogy a legbelső problémáimról is megnyíljak egy vadidegen előtt. Lehet, hogy naivitás, de bízom benne, hogy ahol én jól érzem magamat, ott remélhetőleg az ügyfeleim is.
Az esztétikus környezet mellett a jó hely ismérvei számomra a következőek:
- Olcsó legyen (nagyon nem mindegy, hogy 1200 vagy 2000 forintot fizetek egy órára)
- Közel legyen a Nyugati pályaudvarhoz, mivel ide érkezik be a vonatom. Maximum 10 perc gyaloglással el tudjak oda jutni, ne kelljen tömegközlekednem.
- Szimpatikus tulajdonos, recepciós, csapat (sokat számít, hogy a belépőt unott pofával, vagy mosollyal fogadják)
- Barátságos utca (az egyik sajnos igencsak lepusztult helyen volt), lépcsőház (másutt meg lepattogzó festék és kosz fogadott)
- Parkolási lehetőség az autósoknak
- Anyukám ötletei még: kellemes illat, meghitt fény, kényelmes fotelek, (halk) zenehallgatási lehetőség (művészeti coaching esetén), ne túl hivalkodó hely…
Lehet, hogy ideákat kergetek, hogy találok egy ilyen, minden kívánalomnak megfelelő helyet, én mégis hiszek benne, hogy sikerülni fog.

Nem adom fel azt a földtől kissé elrugaszkodott, ám szívemnek mégis oly kedves ötletet sem, hogy a nagyvárosi serpához hasonlóan egyféle túra-coachingot is tartsak. Azaz a szoba kényelmében és melegében tartott megbeszéléseket kiegészíteném sétákkal a természetben. Ez megér majd egy önálló posztot, úgy hiszem. Addig is megírhatnátok, hogy ti milyen szempontokat mérlegelnétek ügyfélként a helyszínnel kapcsolatban. Előre is köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése