2017. október 18., szerda

Life Coach lettem!

Life Coach lettem!!!
Még számomra is hihetetlen, de elérkezett a nap, amikor végeztem tanulmányaimmal. Mától fogva hivatalosan is LIFE COACH (azaz életút segítő, életvezetési támogató) vagyok.
Utoljára 21 éves koromban tanultam hivatalos keretek között, amikor is 1995-ben megkaptam angol nyelvtanári diplomámat. Azóta eltelt 22 év, és nemrég úgy döntöttem, hogy új szakmát szeretnék tanulni, újképesítést szerezni. Új élet, új hivatás. A korábbi tanítás és fordítás helyett a továbbiakban mások segítéséből és az írásból szeretnék megélni.
Komoly kétségek voltak bennem, hogy hogyan fogom tudni elvégezni a képzést. Az elején a tandíj és a beutazás okozott volna nehézséget, de végül sikerült egy ismerősöm online tanfolyamára beiratkozni, ami jóval olcsóbb volt az átlagnál, és nem kellett sehová bejárni oktatásra. De az továbbra is kérdés volt, hogy időben, energiában mennyire fogom bírni. Bírtam, mert az ember sokkal, de sokkal többet kibír, mintsem sejtené. Olvastam a buszon, jegyzeteltem a vonaton. Tanultam éjszaka, mikor már mindenki aludt, a feladatokat pedig lopott félórákban csináltam meg. A konzultációkat pedig akkorra időzítettem, amikor senki sem volt itthon. És sikerült!
A képzés három szinten zajlott. Egyrészt megkaptam az elméleti anyagot, amit szépen elolvastam, kijegyzeteltem és megtanultam. Az oktatóm az adott témához kapcsolódó gyakorlati feladatokat is küldött. Ezek azért voltak jók, mert egyrészt fejlesztették önismeretemet, másrészt ezeket a gyakorlatokat a későbbi munkámban majd én is felhasználhatom. a harmadik szint az „élő” tanulás volt. Skype-on megbeszéltük a korábbi témákat, feladatokat, valamint próba-coachingokat tartottam ismerőseimmel, amiket aztán az oktatómmal közösen kiértékeltünk.
Nyolc fő témában bővítettem ismereteimet. Tanultam a life coaching elveiről, folyamatáról, eszközeiről, a különböző tanulási, érzelmi és viselkedési stílusokról, kommunikációról és célokról, kérdésekről és motivációról, konfliktus- és stressz-kezelésről. Megtudtam, mi az az egyéni, párkapcsolati, művészeti, családi és team-coaching. Sok új technikával lettem gazdagabb, és úgy érzem, a tanulási folyamat közben személyiségem is sokat fejlődtem.
Köszönöm szépen Attilának, Ibolyának, Bettinek és Edinának, hogy önkéntes coachee-ként segítették a tanulásomat. Köszönöm Vidó Juditnak (http://sikerativ.hu/) a képzést. Végül, de nem utolsó sorban a családomnak, akik túlélték ezt az időszakot velem.
És most hogyan tovább? Következik: vállalkozás elindítása, helyszín megtalálása, ügyfelek levadászása, honlap, marketing, stb., és persze folyamatos szakmai fejlődés… Azt hiszem, nem fogok unatkozni életem hátralévő részében J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése